معرفی ارز دیجیتال

معرفی ارز دیجیتال و آموزش کسب رایگان

معرفی ارز دیجیتال

معرفی ارز دیجیتال و آموزش کسب رایگان

درباره بلاگ

معرفی ارزهای دیجیتال و سایت های کسب رایگان آن و آموزش های مربوطه

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
۰۹ دی ۹۸ ، ۱۶:۰۵

اصطلاحات ارز دیجیتال

 

 

امروز تو این مطلب قصد داریم به معرفی اصطلاحات پرکاربرد ارز دیجیتال بپردازیم.اگه اطلاعات زیادی از این عرصه ندارید با ما همراه باشید

 

نشانی (Address)

نشانی که ارز دیجیتال می تواند به آن ارسال یا از آن دریافت شود. آدرس به صورت رشته ای از اعداد و حروف است. آدرس یک ارز رمزپایه می تواند به صورت متنی یا QR کد به طور عمومی برای کسانی که می خواهند برای شما ارز دیجیتال ارسال کنند، فرستاده شود.

 

ایردراپ (Airdrop)

یک کمپین بازاریابی است که رمزنگاری خاص یا یک توکن برای یک مخاطب توزیع می کند. این کار معمولا توسط خالق یک ارز رمزپایه انجام می شود تا به محبوبیت سکه خود بیافزاید. اکثر کمپین های airdrop ساز و کار ساده ای دارند و به عنوان مثال در قبال اشتراک اخبار یا ارجاع دوستان یا دانلود برنامه به طرفداران خود ارز می دهند.

 
آلت کوین (Altcoin)

همان طور که بیت کوین به عنوان اولین ارز رمزپایه در ذهن ها جای گرفت، به باقی ارز های رمزپایه که پس از آن معرفی شدند، آلت کوین گفته می شود. مسلما آنها خود را جایگزینی برای بیت کوین در نظر می گیرند.

 

آربیتراژ (Arbitrage)

به معنی استفاده از تفاوت قیمت یک کالا مشابه در یک یا دو بازار مبادلات متفاوت است. به عنوان مثال قیمت ارزهای دیجیتال در کره جنوبی می تواند متفاوت از قیمت همین ارز دیجیتال در ایالت متحده آمریکا باشد. حال با خرید و فروش همزمان می توان از این ناکارآمدی بازار سود بدست آورد.

 

عابر بانک بیت کوین (BTM)

ماشینی که می تون از آن بیت کوین دریافت کرد.

 

بیتس (Bits)

واحد کمتر از یک بیت کوین. هر بیت کوین 1000000 بیتس دارد.

 

بلاک (Block)

مجموعه تراکنش هایی که در هر زمان در بلاک چین رخ می دهند.

 

بلاک چین (Blockchain)

لیست سوابق (بلاک ها) که به هم متصل هستند و توسط رمزنگاری ایمن شده اند.

 

جایزه بلاک (Block Reward)

انگیزه ای برای فردی که با موفقیت هش (رمز) معتبر بلاک را در زمان کاوش محاسبه می کند. با کمک به ایمنی زنجیره، به این فرد جایزه داده می شود.

 

حباب (Bubble)

شرایطی که در آن تجار قیمت ها را بیش از ارزش آن بالا می برند که معمولا با کاهش شدید قیمت همراه است.

 

دیوار خرید (Buy Wall)

موقعیتی که در آن محدودیت خرید برای یک ارز دیجیتال با قیمت مشخص وجود دارد. این مساله برای تاثیر بر بازار و جلوگیری از سقوط ارز دیجیتال استفاده می شود.

 

سوخته (Burned)

وقتی که سکه ای کاملا غیرقابل فروش می شود.

 

سایفر (cipher)

در عمل رمز نگاری، به مجموعه الگوریتم هایی که برای رمزگشایی یا قفل گذاری استفاده می شود.

 

کلاینت (Client)

کلاینت یا همان مشتری، نرم افزاری که امکان دسترسی و پردازش معاملات بلاک چین را بر روی یک کامپیوتر محلی فراهم می آورد. یکی از اپلیکیشن های معمول، کیف پول ارز دیجیتال است.

 

کوین بیس (coinbase)

کوین بیس، یکی از معتبر ترین صرافی ها است. یک شرکت جهانی بورس دیجیتال است که راهی را برای خرید و فروش پول دیجیتال و اطلاعات مربوطه ارائه می دهد. کوین بیس یک کیف پول هم هست که می توان در آن پول های دیجیتال را ذخیره کرد.

 

دشواری (Difficulty)

دشواری که به انگلیسی به آن Difficulty گفته می شود، یک معیار نسبی است که مشخص می کند کشف بلوک جدید چه قدر سخت است.

 

هش (Hash)

هش یا درهم ساز یک عملیات ریاضی یک سویه محسوب می شود. از آن برای رمزنگاری استفاده می شود. به عنوان مثال هش کلمه “سلام” همواره ثابت است. با در دست داشتن هش نمی توان به کلمه یا متن مورد نظر رسید اما می توان آن را کرک کرد. یعنی می توان با مقایسه باقی هش ها به ماهیت کلمه پی برد. در سیستم استخراج، اگر استخراج کننده بتواند هش یک بلاک را تشخیص دهد، به عنوان جایزه به او کوین تعلق می گیرد.

 

51%attack

اگر بیش از 51 درصد قدرت کامپیوتر یا نرخ هش در یک شبکه توسط یک فرد یا گروهی از افراد اجرا شود، در نتیجه حمله 51 درصد (51% attack) انجام شده است. این بدان معنا است که این واحد بر روی شکبه کنترل کامل دارد

 

ATH

All-Time-High یا همان ATH ماکزیمم قیمت یک ارز رمزپایه در طول زمان را نشان می دهد.

 

ATL

All-Time-Low یا همان ATL پایین ترین قیمت یک ارز رمزپایه در طول زمان را نشان می دهد.

 

Cold wallet

به زمانی گفته می شود که کیف پول ارز دیجیتال شما، به اینترنت وصل نباشد.

 

Cryptography

به شاخه ای از دانش گفته می شود که امکان انتقال امن اطلاعات را به ما می دهد. به عبارت بهتر می توانیم به طور محرمانه اطلاعات را منتقل کینم

 

ایشالا تو مطالب بعدی توضیحات و اطلاعات بیشتری راجب این اصطلاحات خدمتون ارائه میکنم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی