معرفی ارز دیجیتال

معرفی ارز دیجیتال و آموزش کسب رایگان

معرفی ارز دیجیتال

معرفی ارز دیجیتال و آموزش کسب رایگان

درباره بلاگ

معرفی ارزهای دیجیتال و سایت های کسب رایگان آن و آموزش های مربوطه

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی

 

معرفی ۱۰ فیلم و مستند برتر درباره بیت کوین و ارز دیجیتال

 

این روزها کمتر بخشی را می‌توانید بیابید که بیت کوین و ارزهای دیجیتال در آن حضور نداشته باشند. بیت کوین به خاطر تغییرات زیاد قیمت، تبدیل شدن به وسیله‌ای برای سرمایه‌گذاری و سقوط‌های ناگهانی قیمت خیلی وقت‌ها در صدر اخبار قرار می‌گیرد. حالا پای ارزهای دیجیتال و تکنولوژی بلاک چین به فیلم‌ها، مستندها و برنامه‌های تلویزیونی هم باز شده است. در ادامه قصد داریم تا به چند فیلمی اشاره کنیم که در مورد بیت کوین و بلاک چین ساخته شده‌اند.

 

۱. بیت کوین: پایان پولی که می‌شناسیم (Bitcoin: The End of Money As We Know It) محصول سال 2014

بیت کوین: پایان پولی که می‌شناسیم یکی از مشهوترین مستندها در ارتباط با بیت کوین است. در این مستند «تورستن هافمن» نگاهی دقیق به بیت کوین و اثرات مهم آن روی نظام‌های بانکی فعلی می‌اندازد. در این مستند چندین مصاحبه با افراد متخصص این حوزه از جمله «ویتالیک بوترین»، خالق اتریوم، «راجر ور»، مرد پشت ایده «بیت کوین کش» و … نیز وجود دارد.

از زمان انتشار این مستند (سال 2014) تا به حال، تغییرات بسیاری را در حوزه ارزهای دیجیتال شاهد بوده‌ایم، اما با این حال دیدنش خالی از لطف نیست.

 

۲. زندگی بر پایه بیت کوین (Life on Bitcoin) محصول سال 2014

 

مزه زندگی کردن فقط با استفاده از بیت کوین چگونه است؟ آن‌ هم در سال 2014 که کمتر کسی آن را می‌شناخت؟ یک زوج که به تازگی ازدواج کرده بودند، تصمیم به انجام چنین کاری گرفتند. «آستین» و «بکی کریگ»، در این مستند از پرداخت کرایه‌خانه و خریدهای روزانه گرفته تا خرید لوازم خانگی‌شان را با بیت کوین انجام می‌دهند.

این مستند داستان نود روزه‌‌ای از زندگی این زوج است که زندگی خود را فقط بر پایه بیت کوین انجام می‌دهند. درست مثل مستند قبلی که معرفی کردیم، زندگی بر پایه بیت کوین نیز در سال 2014 ساخته شده و طبعا شرایط آن زمان با حال حاضر تفاوت بسیار دارد، اما به‌ هر حال دیدن این مستند هم در نوع خود جالب است.

 

۳. وب عمیق (Deep Web) محصول سال 2015

 

این فیلم که توسط «الکس وینتر» ساخته شده، روایت کننده داستان دادگاه «راس اولبریکت» است؛ فردی که به عنوان رهبر فروشگاه مشهور «جاده ابریشم» (Silk Road) در بازار وب‌تاریک، شناخته می‌شود. در این مستند به بیان جنبه‌های مختلفی از مرورگر «تور»، وب‌سایت جاده ابریشم و رابطه آنها با بیت کوین و ارزهای دیجیتال پرداخته می‌شود. در این مستند مصاحبه‌های جالبی نیز گنجانده شده که از جمله آنها می‌توان به مصاحبه‌ای با «اندی گرینبرگ» و «امیر تاکی» اشاره کرد. نکته جالب دیگری که درمورد این فیلم وجود دارد، حضور «کیانو ریوز» به عنوان گوینده است.

 

۴. ظهور و ظهور بیت کوین (The Rise and Rise of Bitcoin) محصول 2014

 

ظهور و ظهور بیت کوین نگاهی جامع به اولین حامیان بیت کوین و رابطه آنها با دنیای ارزهای دیجیتال دارد. «گوین اندرسون» یکی از معروف‌ترین افرادی است که در این مستند با او مصاحبه شده است. او که یکی از اولین حامیان بیت کوین بود، از جمله توسعه‌دهندگان پروژه Bitcoin Core به حساب می‌آید. پس از آنکه اندرسون اعلام کرد اعتقاد دارد «کریگ رایت» ساتوشی ناکاموتو واقعی است، جایگاهش تغییر کرد.

 

۵. ماشین اعتماد: داستان بلاک چین (Trust Machine: The Story of Blockchain) محصول 2018

 

این مستند که دومین فیلم «الکس وینتر» در این لیست است، بر روی بلاک چین تمرکز دارد و به بیان تغییرات و توسعه‌های پیرامون ارزهای دیجیتال و مسائل مرتبط به آنها می‌پردازد. ماشین اعتماد هیچ‌چیز را بدون هدف مطرح نمی‌کند، و به این نکته تاکید می‌کند که با گذر زمان خیلی از ارزهای دیجیتالی که در حال حاضر وجود دارد و می‌خواهند مشکلی را دنیای واقعی حل کنند، حتی در آینده نزدیک دیگر وجود نخواهند داشت. در این مستند به این سوال نیز پاسخ داده می‌شود که چرا برخی از صنایع با آغوش باز بلاک چین را پذیرفته‌اند و برخی دیگر پذیرشی نسبت به آن نشان نداده‌اند.

 

۶. پول جادویی: انقلاب بیت کوین (Magic Money: The Bitcoin Revolution ) محصول 2017

 

اگر به دنبال یک مستند حوزه بیت کوین هستید تا آن را به خانواده و دوستان‌تان نشان دهید و اطلاعات‌شان را در مورد این ارز دیجیتال بالا ببرید، پول جادویی گزینه‌ایی مناسب است. در این مستند با افرادی همچون «تون ویز»، «راجر ور»، «تریس میر» و «جف برویک» مصاحبه می‌شود. هدف این مستند این است که دنیای ارزهای دیجیتال را به افراد تازه‌کار نشان دهد.

 

۷. بانکداری در بیت کوین (Banking on Bitcoin) محصول 2016

 

این مستند با محوریت بیت کوین و ارزهای دیجیتال و تاثیر آنها در نظام‌های مالی و بازگرداندن قدرت به مردم ساخته شده است. در این مستند همچنین به آلودگی بانک‌ها به فساد اشاره می‌شود و احساس بی‌اعتمادی مردم نسبت به این نهادها را بازگو می‌کند. بانکداری در بیت کوین شامل مصاحبه‌هایی جالب با گوین اندرسون، «اریک وورهیس» و «چارلی شرم» است.

 

۸. بیت کوین، بلاک چین و آینده اینترنت (Cryptopia: Bitcoin, Blockchain, and the Future of the Internet)

 

شاید این مستند که توسط «تروستن هافمن» ساخته شده نتوانسته توجهات گسترده‌ای را به خود جلب کند اما دیدن آن خالی از لطف نیست. در این مستند مصاحبه‌هایی با رهبران و توسعه‌دهندگان مشهور حوزه بلاک چین صورت گرفته و نگاهی تازه به تغییراتی که ارزهای دیجیتال در دنیا ایجاد کرده‌اند می‌اندازد.

 

9. کریپتو (Crypto) محصول 2019

 

این اولین فیلم سینمایی است که به طور مستقیم در آن به ارزهای دیجیتال و مخصوصا بیت کوین اشاره می‌شود. البته در این فیلم از ارزهای دیجیتال به عنوان یک وسیله پولشویی نام برده شده و شاید همین مسئله باعث شده تا این فیلم متوجه انتقاداتی از جانب طرفداران حوزه ارزهای دیجیتال شود. در این فیلم بازیگرانی هم‌چون «کت آلتر» و «شن کالن» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

 

و در نهایت یک سریال

 

چندین سریال در حوزه ارزهای دیجیتال ساخته شده که از معروف‌ترین آنها می‌توان به برنامه StartUp اشاره کرد. در این سریال به بررسی بازارهای غیرمتمرکز و ارزهای دیجیتال ناشناس پرداخته می‌شود. سه فصل از این سریال ساخته و پخش شده است. در سریال «آقای ربات» (Mr.Robot) نیز چندین بار به بیت کوین و ارزهای الکترونیکی اشاره می‌شود، اما توضیح خاصی در ارتباط با آنها ارائه نمی‌شود.

 

منبع:ارز دیجیتال

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی